zondag 28 oktober 2007

De vlucht

De vlucht is geboekt. Op dinsdag 8 januari naar Cairo, op woensdag 14 mei terug vanaf Kaapstad. De KLM gaat ons vervoeren voor 152 U$. Dat is een stuk beter dan de eerder genoemde 1200 euro.
Gwen heeft het weer eens uitstekend geregeld. Behalve die omgerekend iets meer dan 100 euro hebben we ook 100.000 Continental airmiles moeten inleveren. Gwen had er 97.000 gespaard, ik kon de resterende 3.000 uit mijn tegoed van 8.000 overmaken. Niet dat Gwen uit totale minachting voor het milieu constant de wereld overvliegt, het zijn zo’n beetje alle punten die ze in haar leven bij elkaar heeft gesprokkeld.
Ik zag het nut van die puntenpasjes nooit zo. Een commerciële truck om je aan een maatschappij te binden, en je nog vaker in het vliegtuig te krijgen. Maar na een besparing van twee keer bijna 1200 euro kan ik moeilijk ontkennen dat er ook positieve aspecten aan zitten.

Wat is een weblog zonder de schijn van volledigheid? Dit is een foto van de fietsen waarop we vorige week het traject van ons huis naar de Jaarbeurs hebben afgelegd.
Ondertussen is mijn Santos-fiets ook weer gearriveerd. Het frame is nu oranje. Wat zal ik er van zeggen? Mooi oranje is niet lelijk. Foto’s van onze Tour d’Afrique fietsen zullen ongetwijfeld nog volgen.
(Hans)

Overzicht dagen -77 t/m -75:
Van: Thuis
Naar: Vrijdag Lustwarande-route (zonder Gwen), zaterdag Noorderplas-route, zondag gedeelte Hollandse waterlinie-route
Aantal kilometers: 163 km
Tijd op fiets: 7 uur 53 minuten 45 seconden
Gemiddelde snelheid: 20,8
Temperatuur min en max: Zelfde als bij jullie, zie weerbericht Nederland, rond een graadje of 12.

Mentale toestand Gwen: Goed
Fysieke toestand Gwen: Goed, na doorvragen: beetje zere billen
Mentale toestand Hans: Leuk en mooi, fietsen in herfstig en mistig Nederland. Hoewel een zonnetje af en toe geen kwaad kan. Na drie dagen een middellange Tour d’Afrique dag bij elkaar gefietst. Voor één dag is dat toch best wel lang op de fiets, zo bedenk ik me.
Fysieke toestand Hans: Na vrijdag enigszins stijve knieën. Niet zo verwonderlijk na 3 weken niet serieus te hebben gefietst. Zaterdag geen last van knieën, zondag een beetje.

Geen opmerkingen: