maandag 24 december 2007

De feestdagen

Kerst staat alweer voor de deur. Dan nog eventjes Oud-en-Nieuw, en dan mogen we al op weg.
Het kerstgevoel wil dit jaar nog niet echt toeslaan. De aanstaande tocht door Afrika, en alle noodzakelijke voorbereidingen die nog plaats moeten vinden, eisen nu al de meeste aandacht op. Eigenlijk vind ik dat jammer. Ik zou liever tot Oud-en-Nieuw mijn volle aandacht bij het hier en nu willen houden, en me daarna pas geheel in de Tour d’Afrique willen storten. Maar zo werkt het niet. De komende gebeurtenissen zijn te groot en ingrijpend om ze op de achtergrond te houden. (Daarnaast is er Gwen die liever niet alles tot het laatste moment uitstelt. Misschien wel verstandig….)

Gisterochtend kostte het wat minder moeite helemaal hier te zijn. Ik fietste langs de Vecht, daarna door de weilanden naar Hollandse Rading, en door de bossen terug. Het was fantastisch. De afwisseling van mist en zon, het laagje sneeuw en de aangevroren bomen, de schaatsers op sloten en plassen. Op de Anton Pieck schaal zaten we ver boven de negentig (sprookjesbos Efteling is honderd). (Hans)

Overzicht dag -19:
Van: Thuis
Naar: Vecht, Hollandse Rading
Aantal kilometers: 47 km
Tijd op fiets: 2 uur 16 minuten 5 seconden
Gemiddelde snelheid: 20,7
Temperatuur min en max: Rond 0

Geen opmerkingen: