maandag 31 december 2007

Nog een week

Nog een week te gaan. Nu de hektiek van de laatste werkdagen en de kerst een beetje wegebt is het tijd voor overdenkingen (zie onderstaande bijdrage Hans) of lichte paniek.

Ik ben er klaar voor, op wat kleine vuiltjes na. Zo zijn de paspoorten nog steeds op de Sudanese ambassade en een aantal reserve onderdelen nog in bestelling, maar we hebben nog maar liefst 5 werkdagen te gaan.
Tijd genoeg toch?
Tijd voor overdenkingen dus. Hans denkt dat hij een kikker in een warm bad is (klinkt ook niet heel gezond), ik denk aan de bemoedigende woorden van een amerikaanse vriend: “what the heck makes you guys think you can cycle 12.000km?”. Inderdaad hoe komen we daarbij?
Gisterenavond kwamen we tot de conclusie dat in het ergste scenario we halverwege dag 1 in de truck zouden moeten stappen. 's Nachts breidde het scenario zich in mijn hoofd uit tot mogelijke rampen daarna. Gelukkig schijnen buitenlanders die met een biertje in Sudan worden betrapt meestal geen 40 stokslagen te krijgen. In Ethiopië worden buitenlanders op de fiets welkom geheten door stenen naar ze te gooien en stokken tussen de spaken te steken. Kenia zal als we daar aankomen toch wel rustig zijn?
Gelukkig denk ik dat als we dat eenmaal allemaal achter de rug hebben de rest een eitje zal zijn. Tanzania, here we come!

Nog een korte bagage update. Van de organisatie kregen we nog een mail dat er heel streng op de bagage voorschriften zou worden gecontroleerd. Ik blij dat ik braaf de toegestane 70 Liter tassen heb aangeschaft en niet stiekem 5 – 10 Liter meer.
Bovendien denk ik dat we alles wel mee gaan krijgen in het vliegtuig, als ruimbagage nemen we nog een tasje extra mee.

En het allerlaatste nieuws. Van de nederlandse vertegenwoordiger kregen we ook nog het bericht dat in het kader van een nieuw televisie programma over BN-ers die graag fietsen er de eerste dagen een BN-er mee gaat fietsen. Natuurlijk zijn we reuze benieuwd welk garnituur BN-er dit wel niet zal zijn (zitten we na die eerste halve dag in de truck met Jantje Smit?).



Iedereen die een gokje wil wagen mag zijn reactie geven. Onder de goede antwoorden wordt een mooie prijs verloot .... (Gwen)

Geen opmerkingen: