donderdag 13 december 2007

HELP !!! bagage

Omdat ik toch wat last had van onrustige nachten bij de gedachte aan alle bagage die we mee moeten gaan nemen in combinatie met de toegestane bagage formaten en gewichten had ik vandaag besloten om de benodigde tassen maar eens aan te schaffen.

De gegevens waren simpel, per persoon toegestaan:
1 watervaste “permanent bag” van 70 Liter, die straks de hele week boven op de truck ligt met de spullen die je niet direct die week nodig hebt.
1 tas voor de dagelijkse spullen (inclusief kampeerbenodigheden) die de eerste weken in Egypte de “red box” (box waarin de truck onze dagelijkse spulletjes vervoert) moet vervangen. Deze tas zouden we dan als handbagage met de KLM willen meenemen, dus maximaal 55cm x 35cm x 25cm.
Ik had gehoopt dat het bezit van deze tassen mijn gemoedsrust zou bevorderen en ik 's nachts niet meer wakker zou liggen van het “bagage probleem”.

Gehoopt dus.
De perfecte tassen aangeschaft, tegen de zin in van Hans die niet zo gelooft in spullen kopen maar die een avondje weg was dus even geen stem had.
In de woonkamer stonden nog de spullen van de fietswinkel (zie winkelavonturen van Hans iets verderop), een doos met daarin de tent, slaapzakken en allerlei kampeergerei en andere benodigheden.

Dat zit nu in de tassen, en er is welgeteld nog 1,25 tas niet gevuld. Daar hoeft slechts de normale bagage voor een maand of 4 op reis en alle fietskleding en toebehoren in. Ik geloof dat we alleen met de oplaadsnoeren van alle apparaten die mee moeten al een tas kunnen vullen.

Lichte paniek dus (bij mij, Hans weet nog van niets). De fietshelmen kunnen we opzetten in het vliegtuig, de slaapzakken misschien omwikkelen? Als iemand nog ideeën heeft ....!!!!
(Gwen)





Geen opmerkingen: