zondag 6 januari 2008

De laatste dagen

Zojuist het laatste rondje Zeist gefietst. De volgende rit is, inshallah, in Cairo, Egypte. Het wordt tijd ook, ik heb goed genoeg van de pre-vertrek-stress. Ik zou haast jaloers worden op de mensen die op maandagochtend rustig naar hun werk kunnen gaan. De in de zomer en herfst opgebouwde fiets conditie leek een behoorlijke knauw te hebben opgelopen in de laatste weken van afscheid nemen en feestdagen vieren. Ergens halverwege het Zeister rondje werd ik, schijnbaar moeiteloos, ingehaald door een eind-vijftiger op een toerfiets. Uitslover! Laat hem dat tempo maar eens volhouden in Soedanese woestijn. Om van onze weblog helemaal een multimedia-spektakel te maken heb ik een filmpje opgeduikeld van onze vakantie in 2004 in Egypte. We reden met de bus van de kust naar de oase Siwa, in het westen van Egypte. Vier uur lang niets dan lege woestijn aan twee kanten van de bus. Over de luidsprekers ook vier uur lang een alsmaar doorgaande recital uit de Koran. Tenminste dat neem ik aan, het was in ieder geval religieus, we zaten midden in de Ramadan. Schitterend, de woestijn eindeloos, het gezang eindeloos, het maakte een eindeloze God bijna voelbaar. Nou, bij mij werkt het filmpje niet. Zal je altijd zien. Wil je iets religieus, spiritueels laten zien, laat de techniek je in de steek. Alsof het twee niet compatibele zaken zijn.(Hans)


Totdat het filmpje op de blog werkt is het hier ook te zien: filmpje
(Gwen)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Gwen,
Wat een geweldige uitdaging en wat een fantastisch avontuur gaan jullie tegemoet. Ik ga jullie zeker volgen! Nog twee dagen en jullie gaan richting Cairo voor de start van jullie tour. Zag dat Kenia ook op het programma staat, hoop niet dat de situatie aldaar roet in het eten gaat gooien. Ik wens jullie onnoemelijk veel plezier en zie je wel ooit weer eens in het werelddorp Heijplaat!

Anoniem zei

Hallo Gwen,

Ik wens jullie een hele mooie fietstocht. Het lijkt mij een groot avontuur. Tot in mei!

Groet
Ton van Oostrum

Anoniem zei

Hallo Hans,
Ik wens jullie een veilige en mooie fietstocht toe .

Groeten,
Appie pasman

Anoniem zei

Hé Hans,

Als je dit leest zit je (misschien) al in Caïro, je afvragend wat je in vredesnaam gaat doen...
Nou lijkt me duidelijk, heel veel fietsen. Ik wens jullie een hele fijne, mooie, geweldige, niet al te vermoeiende en ook veilige fietstocht toe. Ik ga jullie zeker volgen! Enne niet te veel in de bus zitten hè?
Groetjes Cora (en ook namens Paul, jaja nog steeds :-) )